torsdag den 9. april 2009

Hvorfor jeg kan leve med Loekke

Man kan da heller ikke vaere vaek et oejeblik uden man for udnaevnt en ny statsminister i Danmark. Det har foerst og fremmest laenge undret mig at Anders Fogh overhovedet er findes trovardig til jobbet som generalsekrataer for NATO eftersom han ledte Danmark ind i en ulovlig krig i Irak udenom FN mandat. Men paa den anden side er jeg heller ikke helt sikker paa at jeg forstaar NATO's eksistensberetigelse. Og Lars Loekke som statsminister vaekker heller ikke paa nogen maader begejstring, men paa den anden side sidder jeg i oejeblikket i Swaziland hvor monarkiet staar staerkere ind nogen andr steder i verden. Der er godt nok et konstrueret parlament, men naar alt kommer til alt er det sidste ende kongen og hans mor - queenmother - der sidder paa magten. Vi har de sidste par dage snakket med dirverse organisationer som kaemper for demokrati i Swaziland og det selvom det er en haard kamp saa kan man ikke andet end naere dem dyb respekt. Desvaerre er alle organisationerne ulovlige og oven i dette bliver de kaldt terroistbevaegelser af kongen, og dette med udgangspunkt i supression of terrorism act - Saa meget for USA's udenrigspolitik!

1 kommentar:

  1. Hej fantastiske Simone.
    Hvor er det dejligt at kunne følge med i bare en smule af alt hvad I oplever. Jeg bliver lidt misundelig, som du sikkert kan regne ud:) Jeg savner dig og glæder mig til at høre alt, hvad du har lyst til at dele.

    Far og mor står ved siden af mig, og har interesseret læst din blog. Jeg skal hilse og sige de elsker dig;)

    Nyd Afrika og pas på hinanden.

    SvarSlet